vineri, 3 februarie 2012

Ce sunt serviciile de marketing

Serviciile de marketing reprezinta o forma de marketing ce se concentreaza pe vanzarea de servicii. Serviciile sunt dificil de vandut iar abordarea pe care o face merketingul este diferita fata de abordarea pentru produse.

Anumite companii ofera atat servicii cat si produse astfel ca trebuie sa foloseasca o mixtura de stiluri. De exemplu, un magazin ce vinde computere, are tendinta sa ofere srevicii precum cele de reparatie a computerelor. Un astfel de magazin trebuie sa ‘’marketeze’’ ambele produse si serviciile pe care le ofera pentru a atrage clientii.

Atunci cand se marketeaza servicii, scopul nu e acela de face clientii sa cumpere ci sa faca business cu o anumita companie, intr-o anumita locatie. De exemplu un restaurant ofera un serviciu: ofera mancare clientilor in ambele forme (in restaurant dar si pentru acasa « to go »). Cand un restaurant se autopromoveaza, trebuie sa convinga publicul ce prefera alte restaurante si sa le arate ca optiunile lor merita schimbate.

Ca si in cazul comercializarii produselor, marketingul pentru servicii acopera probleme de genul ceea ce se ofera, care este pretul, cum se compara cu lucruri asemanatoare si de ce ar trebui oamenii sa aleaga acel produs/ serviciu in favoarea altor optiuni. Cu serviciile, care sunt deseori intangibile in natura, consumatorii trebuie sa fie convinsi prin intermediul serviciilor de marketing ca serviciul in cauza este ceva ce au nevoie si din care vor avea un beneficiu.

Exista diferite abordari ce pot fi folosite in serviciul marketingului. Acestea depind de modul in care oamenii doresc sa le fie pozitionata compania si ce fel de mesaje vor sa transmita prin intermediul marketingului.

O companie poate sa vrea sa se proiecteze ca fiind sigura si de incredere daca ofera servicii de securitate, sau distractiva, iubitoare si aventuroasa pentru cei ce ofera servicii de planificare a calatoriilor. In toate cazurile, oamenilor trebuie sa li se demonstreze de ce si-ar dori sa plateasca  pentru serviciile oferite de companie.

Scolile de marketing discuta frecvent variate tehnici ce pot fi folosite in servciile de marketing. Oamenii pot dezvolta propriile lor tehnici pe masura ce practica marketingul in lumea reala si invata mai multe despre ceea ce cauta oamenii, cum isi cauta serviciile si ce anume face un serviciu atragator. Deseori, scopul este acela de a stabili o relatie personala cu clientii astfel incat ei sa se intoarca pentru serviciile companiei in viitor. Loialitatea este mai degraba referitoare la calitatea serviciul decat la brandul specific sau imagine. Aceasta face marketingul pentru servicii diferit de cel pentru produse, unde valoarea si imagina produsului e mult mai importanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu