vineri, 3 februarie 2012

De ce marketingul nu trebuie confundat cu publicitatea

Foarte multi oameni confunda marketingul cu publicitatea si vice versa. Atat marketingul cat si publicitatea sunt foarte importante pentru o firma, dar in acelasi timp ele reprezinta doua categorii foarte diferite. Atunci cand tu stii diferentele si faci un studiu de piata, nu vei face altceva decat sa-ti indrepti afacerea si profitul pe un trend crescator.

Sa incepem mai intai prin definirea celor doi termeni, ca apoi sa va explic prin ce se difera marketigul de publicitate.

Publicitatea: Difuzarea platita sau neplatita a unui mesaj convingator prin intermediul mijloacelor de informare in masa. Acest mesaj este un mesaj de promovare sau prezentare pentru produsele sau serviciile unei firme si care se adreseaza clientilor existenti sau potentiali.

Marketingul: Planificarea sistematica, implementarea si controlul mixului de activitati financiare menite sa aduca impreuna cumparatorii si vanzatorii, pentru avantajul schimbului reciproc sau a transferului de produse.

Dupa ce am citit ambele definitii, este usor de inteles de ce oamenii sunt confuzi si ajung pana in punctul in care cred ca acesti termeni economici reprezinta unul si acelasi lucru. Sa incepem sa disecam mai pe larg aceasta problema.

Publicitatea este o componenta a procesului de marketing. Este partea care se ocupa de a face cunoscuta afacerea, produsul sau serviciul oferit de tine, lumii inconjuratoare. Ea implica procesul de dezvoltare a unor strategii cum ar fi, locul de difuzare al publicitatii, frecventa, etc. Publicitatea include plasarea unei reclame in medii cum sunt ziarele, televiziunile, panourile publicitare, e-mail-urile si, bineinteles, internetul. Publicitatea reprezinta cea mai mare cheltuiala a majoritatii planurilor de marketing, urmata de relatiile cu publicul si studiul pietei.

Cea mai buna metoda pentru a distinge publicitatea de marketing este sa ne imaginam o placinta. In interiorul placintei tu ai felii de publicitate, studii de piata, planificari media, relatii cu publicul, pretul produsului, distributia, suport clienti, strategii de vanzari si implicarea comunitatii. Publicitatea este doar o felie din placinta. Toate aceste componente trebuie nu doar sa lucreze independent, ele trebuie sa lucreze in acelasi timp si impreuna pentru a atingele obiectivele. Marketingul este un proces care necesita timp si care implica ore de cercetare, pentru ca un plan de marketing sa fie eficient. Gandeste-te la marketing ca fiind tot ce face o firma pentru a facilita schimbul intre ea si clienti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu