duminică, 10 aprilie 2011

3 tehnici eficiente de vanzari


 Aceste strategii au ca scop declarat marirea numarului de clienti prin castigarea de noi segmente de piata. Fiecare dintre ele va ajuta sa determinati o crestere a firmei dvs. si constituie concomitent obstacole greu de trecut pentru concurenta.

1. Planificati promovari incrucisate.

Identificati caracteristicile si preocuparile celor mai importanti potentiali clienti pe care ii aveti. Cautati alte firme, care nu va sunt concurente si care au castigat deja acesti clienti. Dupa ce ati gasit aceste firme faceti un plan pentru o promovare incrucisata. Aceasta strategie presupune costuri minime si are rezultate garantate.

De exemplu, o promovare incrucisata care a functionat grozav a fost intre un centru de sanatate si un restaurant cu bucatarie internationala. Ambele companii aveau ca public-tinta persoane educate, cu venituri peste medie de pe aria aceluiasi oras.

Meniul restaurantului includea cateva feluri de mancare speciale recomandate de catre nutritionistul centrului de sanatate. De asemenea, clientii fideli ai restaurantului primeau cupoane in baza carora puteau obtine o reducere la inscrierea ca membri ai centrului.
Legume


Chiar si reclamele celor doua companii mentionau colaborarea dintre ele pentru a atrage consumatori preocupati de sanatatea lor, care de obicei evita mancarea preparata la restaurant.

Newsletterul lunar al centrului de sanatate includea meniul "sanatos" al restaurantului recomandat de nutritionist. De asemenea, membrii centrului aveau la randul lor cupoane de reducere la restaurant.

2. Deschideti noi nise pe piata.

Cautati permanent noi nise de piata catre care sa va indreptati oferta. Odata gasita o nisa, concepeti programe de promovare special destinate pentru a cuceri acesti consumatori. Oferiti solutii adaptate nevoilor lor specifice si in felul acesta puteti transforma nisa intr-un grup de oameni nerabdatori sa cumpere de la dvs., si nu din alta parte.

De exemplu, foarte multe firme cumpara computere de la o anumita companie, de regula nu prea mare, pentru ca li se ofera exact ce le trebuie, nici mai mult, nici mai putin.

O metoda verificata pentru a identifica o nisa este evaluarea clientilor activi in prezent. Cautati grupuri de persoane care au caracteristici asemanatoare cu acestia, dar care nu recepteaza mesajele dvs. promotionale. Apoi incercati sa transmiteti mesajele si spre aceste grupuri, cu promisiunea clara de a le satisface nevoile specifice.

3. Exploatati cele mai noi tendinte.

Orice schimbare care apare sau sta sa apara in domeniul in care activati trebuie sa fie de maxim interes pentru dvs. Incercati sa identificati acele tendinte pe care le puteti transforma in oportunitati de afaceri inainte sa profite de ele concurenta. De regula, compania care reuseste sa identifice prima o anumita tendinta si actioneaza in consecinta ajunge lider in domeniu sau macar pe un segment de piata.

De exemplu, multe intreprinderi mici si mijlocii occidentale au profitat de beneficiile Internetului inca de la aparitie. L-au folosit pentru a atrage noi clienti care nu puteau fi "atacati" prin mijloace traditionale si pentru a fura clientii concurentilor care nu remarcasera potentialul unei pagini proprii pe Internet.

Exista insa o limita. Nu faceti schimbari bruste si majore in compania dvs. doar pentru a exploata o tendinta. Cel mai bine este sa adaugati ceva la ceea ce faceti in prezent pentru a va imbogati oferta conform cu tendintele de ultima ora. Ideea este ca, in goana dupa noi clienti, sa nu ii instrainati pe cei pe care deja ii aveti si dintre care unii nu sunt inca pregatiti sa se adapteze noilor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu